No i przyszedł grudzień. Otwierasz oczy, wyglądasz przez okno i myślisz, dlaczego budzisz się przed świtem? Niestety, tak wygląda popołudnie. I co robić? Może udać się w podróż do zeszłego lata i wspomnieć branding festiwali muzycznych? Przedstawiamy te, których kreacje nas głęboko urzekły!

1. MUTEK 2017. Montreal (Kanada), inne miasta świata

Mutek to międzynarodowa organizacja promująca muzykę elektroniczną oraz sztukę cyfrową. Powstała ona w roku 2000, dając tym samym początek cyklicznemu festiwalowi, który każdego roku ma miejsce w Montrealu. Wraz z rozwojem projektu organizatorzy uruchomili jego edycje poza granicami Kanady: w samym roku 2017 festiwal odbył się w Meksyku, Buenos Aires, Dubaju i Tokio, a w roku 2018 odbędzie się także w Barcelonie oraz San Francisco.

Za kreację wizerunku tegorocznej edycji odpowiada montrealskie studio Nouvelle Administration. Autorzy projektu postanowili zderzyć minimalistyczną formę, którą zresztą markuje samo niezwykle czyste i wysublimowane logo, z abstrakcyjnymi, przemiłymi w odbiorze formami 3d, które świetnie oddają ukierunkowanie festiwalu na sztukę cyfrową. Niestroniąca od różnorodności pastelowych odcieni kolorystyka kreacji sprawia, że całość jest po prostu smaczna dla oka, a nawet śmiało mogę powiedzieć, iż prosi się o pożarcie wzrokiem.

 

Prezentacja na Behance: Link

2. PANAMA PLUS FESTIVAL 2017, Monachium (Niemcy)

Panama Plus to cykliczny, interdyscyplinarny festiwal muzyki i sztuki, którego organizatorzy skupiają się na budowie mostu pomiędzy kulturami świata a społeczeństwem.

 

Twórcy identyfikacji, monachijskie studio Moby Digg, obrali ambitny cel: przełożenie idei wydarzenia – przekraczanie granic i poszerzanie punktu widzenia – na system wizualny. Autorzy postawili na analogię do terytorium, w wyniku czego oparli koncepcję kreacji na motywie stosowanych w mapach form, służących zaznaczeniu pewnego obszaru. Eksperymenty z surowymi formami geometrycznymi zaowocowały także wypracowaniem efektu złudzenia optycznego, które także jest analogią do idei festiwalu, wskazującą na subiektywność punktu widzenia.

 

Ekipa Moby Digg zaprojektowała na potrzeby kreacji autorski font, nazwany później MD Maya i udostępniony nieodpłatnie do użytku zarówno personalnego, jak i komercyjnego. Oprócz systemu identyfikacji, autorzy stworzyli także animacje oraz festiwalowe teasery.

Prezentacja na Behance: Link

3. SPOTLIGHT FESTIVAL, Helsinki (Finlandia)

Spotlight to letni festiwal muzyczny, który miał miejsce tego roku na helsińskiej plaży. Twórcy identyfikacji postawili na żywy, modularny design, który świetnie sprawdziłby się w połączeniu ze zdjęciami, a także dobrze się prezentował zarówno w środowisku miejskim, jak i naturalnym.

 

Głównym motywem, na którym została oparta identyfikacja, jest światło rzucane przez reflektor. Patrząc na gradientową kolorystykę kreacji trudno nie wpaść na to, iż chodzi o estradowe reflektory, wykorzystywane podczas koncertów. Za system wizualny odpowiada petersburskie studio Manitou Design.

 

Prezentacja na Behance: Link

4. INAYA FESTIVAL 2017, Sargay (Baszkiria/Rosja)

INAYA Festival to kolejny event, którego kreacji wizualnej podjęło się petersburskie studio Manitou Design. Wydarzenie kultywuje ideę jedności człowieka z naturą oraz sztuką, dlatego też organizatorzy jako jego miejsce wybrali wieś Sargay, usytuowaną u podnóża Południowego Uralu nad zbiornikiem Nugush, nazywanym perłą Baszkirii.

 

Misją zespołu Manitou Design było stworzenie systemu wizualnego spójnego z wartościami promowanymi eventem. Podstawą identyfikacji stała się plemienna ornamentyka, jak również wykreowane postaci duchów INAYA, będące przewodnikami po świecie cudów.

 

Prezentacja na Behance: Link

5. FESTIVAL NO AR COQUETEL MOLOTOV 2017, Recife (Brazylia)

Jeden z największych festiwali muzycznych w Brazylii. Cykliczna impreza odbywa się od roku 2013. Realizacji identyfikacji tegorocznej edycji podjął się Pedro Nekoi, projektant z Sao Paulo. W projekcie odnajdujemy ekspresję i spontaniczność ducha Brazylii, które zostały splecione w całość z elementami tamtejszej architektury oraz flory. Wybuchowy charakter eventu został podkreślony dzięki zastosowaniu gradientów czy też zdjęć uchwyconych w ruchu postaci. Wielobarwność kreacji przywodzi na myśl karnawał, z którym Brazylia jest jednoznacznie kojarzona.

 

Prezentacja na Behance: Link