Polscy producenci roślinnej żywności dbają o estetykę i etykę, proponując dobrze zapakowane roślinne posiłki i przekąski.

Alpi

Ciągle młoda (założona w 2014 roku) marka, która od niedawna poza hummusem oferuje także słodkie kremy Basia Basia. Rodzinna firma lubuje się nie tylko w smacznej, zdrowej żywności. Wszystkie produkty z logo ALPI są dobrze zapakowane: czytelne projekty wieczek i etykiet są spójne z wartościami marki, która wybrała ideę clean label (“nice” wyszło przy okazji) oraz produkcję małych partii na zamówienie.

Kolory wieczek przykrywających hummusy są nasycone i apetyczne i podobnie jak białe motywy warzyw, owoców i przypraw, korespondują z jednym z 7 smaków. Zaprojektował je Tomek Domański.

 

Owocowe i orzechowe kremy zapakowano w proste, szklane słoiki, które według ALPI powinny zachęcać do tego, by nie wyrzucać ich po opróżnieniu (dobry pomysł!). Każdy smak ma inną etykietkę, ale ze wszystkich spogląda sympatyczna wiewiórka.

Zielone pojęcie

Pod tą całkiem zabawną nazwą kryje się marka oferująca szybką, roślinną kuchnię bez konserwantów. Firma rzeczywiście ma zielone pojęcie. Poza produkcją zdrowej, bezmięsnej żywności aktywnie wspiera Otwarte Klatki.

Gotowe dania Zielonego pojęcia składają się ze zdrowych, pożywnych składników zapakowanych w atrakcyjne, wyróżniające się na sklepowej półce opakowania projektu warszawskiego studia Podpunkt. Kolory papierowych pudełek nawiązują do smaku potrawy, a oszczędne ilustracje zdradzają ich składy i skutecznie sugerują, że dania są zdrowe i zbilansowane.

Inna bajka

W tej historii wilk jest syty, owca cała, a opakowania zaprojektowane przez Dragon Roug nagrodzone Brand Identity GrandPrix, przyznanym w tym roku w Mediolanie. Inna bajka to kolejna marka ułatwiająca zjedzenie roślinnego posiłku.

Gotowe dania: owsianki, risotta i gryczotta, mieszanki kasz i przypraw oraz super zdrowe produkty o wyjątkowych właściwościach zapakowane są w proste kartoniki z brązowego papieru. Rysunki zwierząt, zbóż i roślin oraz paleta barw są równie oszczędne. Całość wygląda estetycznie, ekologicznie i przyjemnie, a nazwa i ilustrowane opakowania sprawiają, że produkty z Innej bajki naprawdę się wyróżniają.

Dania babci Zosi

Produkty firmy SYS mają smakować i pachnieć jak domowe. To kuchnia Twojej babci w nowoczesnej formie i odświeżonym w 2012 roku opakowaniu. Udany rebranding przeprowadzony przez Brandy Desing otrzymał nagrodę Rynku Spożywczego “Dobry produkt – wybór ekspertów” w kategorii opakowania i design.

Wprowadzone zmiany przypominają kolorowanie starych filmów wydawanych na BlueRay. Na opakowaniu ciągle jest waza z zupą, ale linie są mocne, kształty wyraziste a kolory bardziej nasycone. “Okienka” w talerzach to udane efekty specjalne dodane w ostatniej scenie. Aż chce się spróbować dania od babci, która szuka przepisów w internecie.

 

Zmiany Zmiany

Wegańska fabryka Willy’ego Wonki powstała w 2014 roku i od tamtej pory Zmiany Zmiany produkują w 100% naturalne, roślinne batony, wspierając przy okazji Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Opakowania zaprojektowane przez Łukasza Hajduka są tak oszczędne, jak lista składników na ich odwrocie. Najważniejsza jest mocna czcionka z nazwą batona. Wszystko inne jest proste: skład, opakowanie i rodzaj posiłku – mała przekąska, czasem przegryzana w biegu. Tyle wystarczy, żeby dobrze zapakować pożywne batony.