Muzeum branding to bardzo atrakcyjny temat dla każdego, kto interesuje się projektowaniem. Przyjrzymy się trendom, biorąc pod lupę 5 instytucji.

Instytucje kultury stricke związane ze sztukami wizualnymi skupiają ludzi, którzy znają sie na estetyce i trendach designu. Chociaż pewnie zdarzają się i złe decyzje w obszarze identyfikacji takich placówek, jednak te pozostawmy z boku i skupmy się na tych trafnych projektach z obszaru muzeum branding ‘u.

1. Little Prince Museum

Muzeum zlokalizowane w Red Rock Desert (Nevada, USA) wystawia prace surrealistów z całego świata. W muzeum możemu zobaczyć prace zarówno klasycznych, jak i współczesnych artystów nurtu. To m.in. Salvador Dali, Vladimir Kush, Yves Tanguy czy Félix Labisse.

2. Sprengel Museum Hannover

Sławne muzeum sztuki nowoczesnej, którego drzwi otwarte są od roku 1979. Prace nad nową idnetyfikacją rozpoczęły się w roku 2017. Kreacji podjęło się studio Bureau Bordeaux we współpracy z projektantem typografii Davidem Turnerem. Tak powstało typograficzne logo, które nawiązuje do kroju Architype Schwitters, stworzonego przez Kurta Schwittersa w roku 1927.

3. Museo Nacional de Artes Decorativas

Idnetyfikację muzeum z Madrytu zaprojektowała w roku 2019 Andrea Moratilla. Rebranding bazuje na dystrybucji elementów dekoracyjnych, które nadają kreacji charakteru i osobowości. Identyfikacja pozostaje w ścisłym związku z zaprojektowaną dla instytucji typografią.

4. De Young Museum

De Young Museum (San Fransisco) skupia się na sztuce Ameryki z okresu XVII – XXI w, międzynarodowej sztuce współczesnej różnych kontynentów, skupiając się m.in. na kostiumach. Logotyp w zamyśle twórców koresponduje z adaptacją instytucji do zmieniających się czasów i środowisk. Interakcja pomiędzy architekturą, przyrodą, sztuką i zwiedzającymi jest istotą proponowanej tożsamości muzealnej. Kreacja zaprojektowana przez Karla Fuertesa Francisco oddaje dynamiczny głos marki.

5. D3 Fashion & Design Centre

Fashion and Design Centre to jedna z przestrzeni All-Russian Museum of Decorative, Applied and Folk Art. Centrum skupia się na popularyzacji rosyjskiej kultury: od folku do współczesnych trendów. To także miejsce dyskucji oraz eksperymentów kreatywnych, a także wymiany doświadczeń i kreacji nowych projektów. Za identyfikację odpowiadastudio Freshblood Creative.